شهید منا، محمد سعید سعیدی زاده

 

تلاشهای ادامه دار سعید جوری بود که انگار تمامی نداشت. هر موفقیت، هر برنده شدن، هر پیشرفتی فقط مشتاق ترش می کرد. بعد از هر مسابقه آقا سعید دست بچه های گروه را می گرفت و می برد زیارت مزار شهدا. همیشه هم می گفت با یک شهیدی دوست بشوید که واسطه بین شما و خدا بشود.

توی همه ی این هدف ها، اول شدن گروه تواشیح باقرالعلوم برایش یک چیز دیگر بود.

روز اجرا تلویزیون مراسم را به صورت زنده پخش می کرد هیچ کس تردیدی نداشت که اول می شوند. حتی خودشان هم می دانستند اول شدند. داور ها نتایج را اعلام کردند: گروه تواشیح باقرالعلوم (ع) از آبادان حائز رتبه اول شد.

بعد از اختتامیه همه رفتیم گلزار شهدا. محمد سعید می گفت شهدا کمک کردند که توانستیم اول شویم. معروف بود گروهی که اول بشود از طرف آقا می روند حج.

زمانی که اعلام کردند قرار است گروه را بفرستند حج، انگار دنیا را به او داده بودند. بی تاب سفر به خانه خدا بود. یک روز که پیش مادرش بودیم از مادر خواست که دعا کند امسال برود ج. حدودا یک ماه قبل از اعزام بود. فردای همان روز تماس گرفتند گفتند گروه باقر العلوم امسال می رود حج.

دو روز قبل از اعزام به حج همه گروه را دعوت کرد خانه خودش. آن شب گفت من در زندگی ام در حد خودم موفق بودم. در کارم، زندگی خانوادگی ام، تحصیلاتم، تواشیحم؛ فقط در زندگی یک چیز کم دارم: شهادت.

شب حادثه خانه پر بود از مهمان. اما زیر نویس شبکه خبر همه را ساکت کرد. هیچ کس راضی نمی شد حتی یک خار به پای محمد سعید برود. چه برسد به خبر کشته شن جمعی از زائران بیت الله الحرام زیر دست و پای دیگر زائران در منطقه منا. از شش نفر گروه باقرالعلوم سه نفر شهید شدند. محمدسعید سعیدی زاده، امین باوی و فؤاد مشعلی. که روشنی بخش گلزار غریب آبادان شدند.

 

تاریخ ولادت:1358

تاریخ شهادت:1394/15/2